Knæskalsforrækkelse

Mange små hunderacer har løse knæskaller. De små charmerende "rejehop", hundene tager kan dække over en alvorlig sygdom. Vi vurderer nøje hundens halthed og hvis det er nødvendigt, opereres knæskallen så den ikke mere er løs og giver smerter. Hvis man ikke opererer sin hund i tide, kan den få slidgigt i knæ.

Kamilla har en hel opslagstavle i vandterapirummet med billeder af hunde der har fået genoptræning efter knæskalsoperationer.  Det er altid en fornøjelse at se en glad hund løbe op af trappen til vandløbebåndet. Vi starter som regel genoptræningen lige efter trådene er taget, cirka 10 dage efter operationen. Det er ikke kun "Vandhunde" der kommer i vandløbebåndet, de fleste hunde kan vænne sig til at bruge de svage muskler i det varme vand. Vi laver hyppigt genoptræning af hundene inden de bliver opereret, så er musklerne stærke og knæleddet bliver hurtigt stabilt igen.